Checklista

2014-09-28

Så som söndagar ska vara

Idag har vädret varit väldigt grått, kallt och regnigt. Det vill säga inge kul alls så då tänkte jag att varför inte passa på att besöka Weta Cave som jag så länge velat besöka. Och det är alltså Weta workshops lilla museum kan man säga där dom visar upp rekvisita och berättar hur dom gjort saker ifrån alla olika filmer de har gjort. Och dom har ju bland annat varit en otroligt stor del i Sagan om ringen trilogin och hobbit filmerna vilket var anledningen till att jag ville dit.

När man kom in fanns det enormt mycket montrar med olika saker ifrån filmerna dom gjort och allt var helt fantastiskt att se. Jag kom dit klockan 12, kollade omkring på alla saker, såg en behind the scenes film om weta workshop och gick en guidad tur klockan 1. Och det var så jävla bra. Dom berättade hur dom gjort alla olika saker i filmerna, man fick kolla in i riktiga verkstäderna där dom gjort allt, känna på material dom använt till rustningar och se massa saker som använts i filmerna som vapen, rustningar, en stor kopia på Sauron i full mundering osv. Det var helt enkelt ett wow moment för nördar som mig. Innan jag åkte därifrån köpte jag även en helt fantastisk karta över middle earth som jag ska rama in och sätta på väggen när jag återvänder hem. Detaljerna på den är otrolig, jag är kär! Man fick dock inte fotografera någonting inne i verkstaden så dom riktgt häftiga sakerna måste man helt enkelt åka dit själv för att få uppleva!

Efter den fantastiska tiden jag spenderat i Weta Cave åkte jag till stan och hade svenskt fika med Hanna och Alice. Vi snackade på i timtal och det var så mysigt, älskart!

Nu har jag käkat middag, gjort min söndagsdusch och är klädd i pyjamas. Ska bara kolla film och chilla hela kvällen och sen imorgon börjar min fullspäckade vecka med båda barnen hemma då det som sagt är school holidays.

Puss och kram <3



När man kom dit möttes man av trollen ifrån the hobbit





Min fantastiska karta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar