Checklista

2014-09-07

Love life

Idag har varit en riktigt bra dag, är så himla glad just nu!

Så vid 12 tiden mötte jag upp Svea vid tåget för att visa henne runt i Wellington eftersom att hon bor 1h härifrån. Det var så kul att träffas igen och vi hade massa att prata om. Så vi gick omkring och shoppade, käkade lunch, pratade och fikade. Så himla mysigt trots skitvädret som pågick runt omkring oss. Det har nämligen varit grått, kallt och regnigt idag, har känts som höst fast det är vår...
Iallafall så himla roligt att umgås med henne igen och vid 5 tiden tog vi skilda vägar hemåt efter en väldigt lyckad och mysig dag tillsammans!

Väl här hemma så tog jag det lugnt, umgicks med barnen och gjorde mig iordning inför Annas födelsedagsmiddag som vi hade på en restaurang som heter Thai Chef. Vi var 7 Au pairer som möttes upp och det var så himla roligt att prata och umgås och maten var otroligt god. Jag tok nån nudelwok med kyckling (surprise verkligen) och så var vi där till typ halv 11 innan dom andra begav sig ut för att fortsätta festandet medan jag valde att åka hemåt, då jag verkligen inte vill göra min förkylning värre än vad den är!

För övrigt är det är så kul att alla människor som jag träffar och umgås med här är så himla härliga och livet känns bara så enkelt. Man behöver liksom inte fundera utan man kan bara göra vad man känner för och må bra, jag älskar det verkligen, jag älskar att jag är här och lever livet så som jag vill. Det här var verkligen något som jag behövde i mitt liv och som var otroligt viktigt att få göra för att få ta hand om mig själv. Ville bara få ur mig det.

Nu ska krypa ner och sova. Men har som sagt haft en otroligt lyckad dag som verkligen var välbehövd efter att ha spenderat så mycket tid ensam i sängen.

Puss och kram <3

Jag och Svea från Orientation


Min goda mat som ser fruktansvärd ut på bild

Bild lånad från Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar