Checklista

2014-09-13

Lovely Wellington, lovely life

Den här staden är det bästa jag varit med om





Här dricker man chailatte ur stora skålar...

Tjoho!
Gud vad livet bara rullar på här borta, helt sjukt kan inte förstå det! Blir skräckslagen över att tiden går så fort pga att jag bara blir mer och mer kär i Wellington, min familj och hela min livssituation just nu!

Hur som helst igår när jag jobbade så bestämde jag och Alice oss för att vi ville ta våra barn till Junglerama då vädret var lite halvtaskigt. Det är ett lekland man kan ta barnen till, ungefär som Leos lekland hemma i Sverige så att barnen kan få leka och ha kul. Så jag och Lena tog bilen dit till kl 10 och mötte upp dom. Gick väldigt bra att köra och det kändes som att jag aldrig kört annat än vänstertrafik höhö!

Vi var med barnen där i 4 timmar och Lena och Margot verkade ha så himla kul tillsammans att vi knappt såg skymten av dom, vilket gjorde att Alice och jag kunde sitta och prata och ha det väldigt roligt tillsammans. Vi hade morning tea och lunch där med tjejerna innan vi sa hejdå strax efter 2, eftersom att Lena och jag behöver hämta Marty från skolan varje dag vid 3. När vi hämtat honom åkte vi hem och gjorde vadå, om inte spelade monopol haha. Vid halv 6 kom min värdmamma hem och jag fick tillslut sluta och få helg wiie, skönaste känslan ever. Trots att det inte hade gjort mig något alls att jobba en dag extra då det verkligen inte kändes som att jag redan jobbat i 4 dagar! När jag slutat fick jag även en liten påse full med godis som tack för de veckorna jag jobbat hittills av familjen, såå himla gulligt och jag blev så himla glad. Ni kan inte förstå hur fin familj jag har hamnat i!! Så resten av kvällen spenderade jag med film och godis i sängen, otroligt bra avslut på min arbetsvecka!

Imorse ringde klockan vid 8 och jag skypade med Maria, så himla roligt och fan vad jag älskar skype. Skulle inte klara mig utan det nu när jag bor här!!! Sen käkade jag frukost och gjorde mig iordning för att jag skulle möta upp Tamara vid 11 för att fika. Vi satt på ett fik i solen och hade det så mysigt och bara pratade och njöt och det enda jag kunde känna då var hur mycket jag älskar Wellington. Har aldrig varit i en bättre eller finare stad förut. Jag är helt fullkomligt förälskad i det här stället. Runt 1 åkte Tamara hem och jag fortsatte på stan för att fixa med min internetbank, shoppa lite kläder (finns så galet mycket fint att det börjar bli farligt att åka ner på stan då man alltid kommer hem med nått nytt..) och så gick jag bara omkring för att utforska ännu mer.

Senare på eftermiddagen mötte jag upp Anna och Alice då Anna skulle tatuera sig, så vi gjorde henne sällskap där. Efter det käkade vi middag och gick på en nightmarket som dom har här varje fredag. Så mysigt med en massa matstånd och livemusik osv. Jag och Alice kunde inte motstå att köpa friterad glass med massa chokladsås och strössel på när vi passerade det ståndet och jävlar vad gott det var. Tänk er glass omringad av en kanelsmakande "deg" och sen chokladsås, chokladmousse och vita chokladflarn på toppen, börjar typ dregla bara jag skriver haha! Efter det tog vi bilen till Mt victoria och kollade på vår underbara upplysta stad. Sen åkte vi till stranden som ligger i city och satt vid vattnet och pratade för att sen åka till Enigma cafe och dricka chailatte och snacka lite mer.

Nu är jag dock hemma efter en heldag i centrum. Har haft det underbart och känner mig bara så himla glad och lycklig. Har aldrig mått såhär bra förut tror jag! Så nu ska jag krypa ner i sängen och somna med ett leende på läpparna!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar