Checklista

2014-09-03

Däckad jänta

Halloj!

Det är med täppt näsa och tjock hals som jag skriver ifrån sängen, för idag har förkylningen fått övertaget och jag kan inte jobba för att jag mår för dåligt. Det känns verkligen jättetråkigt för jag känner precis att jag börjar få kontroll på saker och så ligger jag nu här däckad i sängen. Men det finns ju inget annat att göra än att vila så jag får väl ligga här och jäsa idag mot min vilja, när vädret utanför fönstret ser fantastiskt ut och våren har kommit hit till Nya Zeeland. Aja min otroligt fina värdamma har bokat en tid hos doktorn till mig efter lunch så det känns skönt att få ta sig dit och kanske få någon medicin så att jag får hjälp med den här skiten!

Igår var iallafall en bra dag, jag lämnade Marty på skolan och Lena var på dagis och sen hade jag några timmar ensam här i huset då jag tvättade barnens lakan och kläder och sprang runt och städade lite till Biffy Clyros grymma låtar, och sen kollade jag på Orange is the new black innan det var dags att hämta barnen från skola och dagis. Vi lekte på efermiddagen som vanligt och på kvällen så var det coffeegroup för Au pairer i Wellington, så Anna och Alice kom och hämtade upp mig och så åkte vi till stan och fikade. Det var så himla roligt och vi var typ 15 personer eller nått som var där och pratade och skrattade, otroligt mysigt! Det är sån himla fin gemenskap alla emellan och det är fantastiskt kul att få träffa nya människor som delar samma erfarenheter med en själv, så igår somnade jag väldigt glad och lycklig över att jag valt att göra det här äventyret (trots att jag knappt kunde andas pga förkylningen!)

Idag är jag väl inte direkt lika lycklig för det enda man vill när man är sjuk är ju att bli ompysslad av sin lilla mamma och det går ju inte eftersom att hon är tusentals mil bort. Meen jag får helt enkelt lära mig att vara min egna lilla hönsmamma och pyssla om mig själv hädanefter...

Anledningen till att min förkylning eskalerat tror vi dock har att att göra med att jag var förkyld när jag kom hit, vilket även familjen var så jag har säkert fått deras förkylning därav att jag hostat, snorat och nyst i typ 4 veckor i rad nu. Inte det roligaste i livet direkt men what to do, nu är saker som dom är och jag har ännu en anledning att tillåta mig själv att äta massa choklad och annan skit hehe!

Puss och kram <3

Mys och ensamtid igår
Banoffeecheesecaken jag åt igår var så äckligt god, mamma och Maria, ni skulle dött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar