Checklista

2014-09-18

Musikal, lek och annat skoj

Hallå hallå!
Jaha nehe om jag skulle ta och återberätta mina 2 senaste dagar då:

I tisdags som alla andra tisdagar hade jag dagen ledig utan barn. Så jag städade, bäddade rent i min säng och hade det najs med Abba spelandes på högsta volym i huset. Såå bäst verkligen. Sen hämtade jag Lena och Marty från skola och dagis och vi var hemma och lekte och hade det skoj. Och på kvällen gick ju som sagt jag, min värdmamma och hennes bästa kompis på SOUND OF MUSIC!!! Herregud säger jag bara det var så jäävla bra så det finns inte. Har aldrig varit med om maken till föreställning förut, dom gick verkligen all in med scenografi, kläder ja allt. Det var helt fantastiskt och alla skådespelare var helt sjukt lik alla som är med i filmen. Ja det var så jävla awesome helt enkelt och jag kunde inte vara lyckligare när vi återvände hem att min underbara värdmamma tagit med mig på det där, kommer minnas det föralltid verkligen!

Igår lekte Lena och jag på förmiddagen och vid 10.30 skulle vi på hennes gymnastik, men min bilnyckel ville inte samarbeta med mig så vi satt i bilen i en kvart och försökte få igång helvettet tills jag tillslut fick nog, efter ett x antal damputbrott på svenska och en lilltjej i baksätet som garvade åt mig. Det blev ingen gymnastik helt enkelt så vi återvände till huset och Alice och Margot kom över för att ha playdate! Tjejerna lekte, jag och Alice umgicks och på lunchen hade vi picknick i trädgården. Sen åkte dom hem och min programe manager kom över för att ha möte som dom har ca 1 gång i månaden. Allt gick bra och vi fick en massa nya leksaker att pyssla med. Sen på eftermiddagen lekte jag och barnen som vanligt på kvällen var det coffee group. Lika kul som förra gången och det visade sig finnas två svenskar till som flyttat hit vilket är så kul, med svenskar åt NZ och Wellington yayy.

Idag vet jag inte vad som sker, men jag och Lena får väl hitta på något skoj. Och i helgen är det Taupo som gäller, är så himla taggad. Vår lilla grupp på 4 personer som skulle åka har dock utökats till 9 då det blev strul med bussbiljetter så vi fick dubbelt så många som vi skulle ha och vi kunde inte få tillbaka några pengar sa bussbolaget, vilket gjorde att sökandet efter 4 nya personer som kunde hänga på började. Så ja nu är vi en random grupp på 9 au pairer som ska iväg men jag tror vi kommer ha väldigt roligt! Vi ska bland annat göra white water rafting som ska bli såå kul + lite annat skoj.

Puss och kram <3

Bäääästa ever

Så himla fin teater!

Picknick utsikt!

<3


Hahaha såklart jag har visat dom photobooth...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar