Checklista

2014-09-01

Barn som testar gränser och playdate

Idag så har jag alltså haft min första jobbdag själv och det har verkligen gått bra förutom enstaka grejer! Morgonen började med att jag och Lena spelade lite spel och sen tänkte jag att jag skulle hänga upp och tvätta lite tvätt, så jag tog med mig lillan till köket för att hålla koll på henne medan jag gjorde mina sysslor i tvättstugan, som ligger ute på gården vid köket. När jag sen går ut så ser jag hur hon springer fram till dörren och låser mig ute. Asså haha paniken jag hade där i ca 2 min innan hon öppnade dörren var fruktansvärd, helt sjukt. Men allt gick bra, inget hände och hon är så duktig på att lyssna så inget mer sånt hände under dagen vilket var en otrolig lättnad.

Efter en stund kom Alice och Margot över till oss för att ha playdate. Så himla roligt och tjejerna sprang iväg och lekte medan jag och Alice (som är svensk yaaayy) kunde sitta och prata och ha det trevligt. Vi käkade lunch och var sen i lekparken tillsammans som ligger i närheten av vårt hus innan jag och Lena skulle hämta Marty från skolan. Otroligt lyckad och mysig tjejdag och vi kommer nog spendera mycket tid tillsammans!

Vi hämtade Marty och åkte hem för att käka lite mellis och sen åka till simningen men han kände sig hängig och ville verkligen inte åka, så tillslut efter mycket om och men och prat med mina värdföräldrar blev han hemma. Vi alla tog det lugnt och spelade spel osv för jag har även känt mig extremt mycket mer hängigare idag på eftermiddagen. Det slutade med att vi alla låg och halvsov på golvet för att jag och Marty kände oss hängiga och Lena ville bara göra likadant som oss haha.

Sen slutade jag för dagen och har skypat med min älskade Felicia innan och efter middagen och sen nu har jag duschat och ska kolla lite serier och sova. Så för att sammanfatta dagen har den varit bra, märker dock av att barnen verkligen försöker testa mina gränser och vad dom får och inte får göra när dom är med mig, kan bli en liten intressant tid vi har framför oss kan jag tänka mig...

Imorgon har jag barnfri dag då båda ungarna är på skola/dagis så jag har lugnt fram till halv 3 vilket jag tror är extremt välbehövligt då jag bara kan vila och ta hand om mig själv och försöka bli frisk!

Puss och kram <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar