Checklista

2014-09-14

En lugn myshelg

Lilla matstället, så gulligt haha!






Igår var en riktig mysdag. Vädret här i Wellington är inte det bästa utan det är mulet och kallt just nu. Så jag började med att kolla på lite tv med barnen och umgås på morgonen, men sen så bestämde sig jag och Alice oss för att mötas upp och käka lite lunch. Jag ville ha thaimat så vi gick till ett ställe som Alice visste om så att vi kunde köpa mat och ta med hem till henne, men där var det stängt. Och när vi gick ut därifrån kommer det fram en man till oss och frågar om vi är lite vilse och behöver hjälp haha. Vi förklarade då vår situation med maten och så tipsade han oss om ett ställe runt hörnet, typ 50 m bort där det var som en kafeteria full med massa olika sorters mat, allt från malaysisk till vietnamesisk osv. Haha så random men så himla gulligt av honom, så säger bara Nya Zeeland i mitt hjärta, alla människor här är så härliga!

Vi begav oss sedan dit och mycket riktigt så fanns det fullt med olika måltider från olika länder så att man kunde välja och vraka, så jag fick min thaimat som nästan var godare än Spicy hemma, det säger inte lite haha! Vi satt där och käkade och pratade rätt länge innan Alice behövde gå för att göra sig iordning för rugbymatchen som ägde rum på kvällen, som även min värdpappa gick på. Jag åkte då hem och möttes av ett tomt hus, vilket jag inte var beredd på haha. Så jag käkade och lyssnade på musik innan barnen och min värdmamma kom hem. När barnen lagt sig kollade jag och min värdmamma på Mamma Mia i vardagsrummet och hade det gött, sen skypade jag med familjen och gick och la mig i sängen för att kolla på OITNB innan sovdags.

Idag tog jag sovmorgon och sov till halv 11 innan jag käkade frukost och sen kom ju självklart barnen in i mitt rum för att leka med mig haha så vi lekte dansstopp och busade. Vädret är inte bättre idag heller så det är liksom inge kul att utforska parker och skogar för tillfället. Det blir alltså en slappdag hemma innan jag ska möta upp Alice och Isabel för att planera vår tripp till Taupo som vi ska göra.

Puss och kram på er alla fina därhemma <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar