Checklista

2014-09-27

Kaitoke regional park

HAHAHAHAHAHA är det enda som kan börja det här inlägget för fyfan vad kaos det varit idag. Jag hatar mig själv och måste ha typ en förbannelse över mig som gör att jag måste åka vilse och fel så fort jag sätter mig i bilen!!

För idag ville jag ju som sagt åka till Kaitoke Regional park som alltså är en stor fin park ungefär 50 min ifrån Wellington. Det är som en regnskog full av åar osv + att dom spelat in scenerna från Rivendell i Sagan om ringen där, så självklart att det är ett måste att besöka. Så jag, Alice och Svea bestämmer oss för att åka iväg och jag är chaufför. Det börjar med att jag kör fel typ 7 gånger när jag ska hämta Alice vid sitt hus trots min bästa vän gps:en vid min sida. Sen hämtade vi Svea vid station och for iväg. Jag googlade på parkens adress så jag kunde slå in det och det stog 50 min. Vi åkte och vi åkte och hamnade tillslut emellan två berg typ med slingriga vägar som tusan där det sen var stup på hundratals meter ner på sidan. Men vi fortsatte för naturen var ju jättevacker utanför bilfönstret så självklart att vi var på rätt väg. Det gjorde liksom inte så mycket att det började regna utanför.

Efter en stund säger gps:en att vi nått vår slutdestination och då var vi mitt ute i ingenstans långt utav helvette i skogen på en skitväg med lite bensin i tanken. Det var kaos, men vi tänkte att vi fortsätter för parken borde ju ligga här nånstans. Vi körde ytterligare typ 20 min och tjejerna blev bara mer och mer åksjuka innan vi tillslut stannade bilen och frågade en kille och en tjej som var ute och gick vart parken låg. Och mycket riktigt så var vi fel utav bara fan visade det sig och vi behövde åka tillbaka hela vägen vi kommit ifrån, åka till Upper Hutt och sen fortsätta där i typ 20 min för att komma till parken. Fyfan vad vi var frustrerade vi det laget så vi vände bilen och åkte tillbaka. Bensinen bara sjönk i tanken och inte hade vi täckning i mobilerna heller.

Tillslut nådde vi Upper Hutt, fick tag i en bensinstation och fick riktiga vägbeskrivningar hur vi skulle ta oss. I princip så behövde vi åka rakt fram i ca 20 min till och sen svänga vänster för att komma dit vi velat. Såå jävla irriterande verkligen. När vi kom fram till parken körde vi ju dessutom till fel ände och hamnade på 3 timmars spåret som skulle ta oss dit vi ville, dvs Rivendell, så vi vände igen och åkte vidare och kom tillslut fram. Då var klockan typ halv 5 och vi kunde bara spendera ca 30 min i parken innan vi behövde åka hem. Men gud vad vackert det var när vi tillslut var där. Det var helt underbart och bilderna nedan gör VERKLIGEN inte rättvisa till stället. Hade det varit fint väder hade det varit magiskt. Men vi hängde där, kollade in Rivendell vilket gjorde en så himla starstrucked och sen åkte vi hem. Vi är dock fast beslutna om att återvända för det lilla vi såg var fantastiskt och nästa gång ska vi åka dit tidigare och gå vandringslederna man kan ta. Nu vet vi ju vart det ligger iallafall LOL.

Så ja vår roadtrip var kaos och ett tag så skrek vi att vi kommer dö, för alice började ju självklart prata om en skräckfilm där folk blivit fast i skogen och så kom människor och åt upp dom osv. Haha men kort och gott hade vi helt enkelt en störtkul dag och det är sånt här som får en att inse hur bra vi har det som får chans att uppleva detta otroliga land under ett års tid och inte bara under en kort semester.

Bilderna är inte de bästa då det var bråttom, blött och regnigt hehe!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar