Checklista

2014-09-04

Monkeys







Idag på förmiddagen så låg jag och sov för att jag skulle få vila och försöka bli frisk. Men sen efter lunch så kunde jag bara inte ligga kvar under täcket och göra absolut ingenting och bli deprimerad, så jag tog hand om barnen på eftermiddagen så att min värdpappa kunde åka och jobba. Och det gick helt okej, min energi var ju på minus men jag och Lena myste i soffan och när vi hämtat Marty så åt vi lite, lekte och sen målade dom. Mina galna små monkeys.

Nu är jag helt färdig men det börjar kännas som att den här helvettes förkylningen är påväg bort *peppar peppar ta i trä*. Jag kände mig liksom lite piggare idag och hoppas att det ska hålla i sig hela helgen! Skönt att jag är ledig imorgon också så jag kan vila upp mig riktigt ordentligt! Min värdfamilj är nog dock dom som varit den största och bästa delen i mitt tillfrisknande under dessa dagar och speciellt min söta värdmamma. Jag har fått hjälp med att gå till doktorn, fått medicin, kopiösa mängder te, lemslip och en massa kärlek och omtänksamhet. Hur fint som helst och kan inte beskriva hur glad och tacksam jag är över att få vara en del i just den här familjen!

Planerna inför kommande helg är dock inte så stora, ska träffa Svea min rumskompis från förberedelsekursen på lördag under dagen och på kvällen ska vi fira Anna, annars har jag dötid så vi får se hur den spenderas. Ska försöka att shoppa lite kläder under dessa dagar iallafall, ser att mina jeans börjar slitas ut och kläderna jag har med mig känns så trista hehe...

Idag insåg jag även att jag snart har varit här i 3 veckor, hur sjukt är inte det? Vart tusan tog tiden vägen? Var det så länge sen som jag träffade alla er där hemma alltså?!?! Börjar till och med få lite panik över att inte hinna med allting som jag vill göra här borta, för tro mig när jag säger att det är mycket som ska hinnas med. Helst vill man ju kunna pricka av allt så man liksom är klar med Nya Zeeland och kan bocka av det här landet så man slipper flyga i hundrafyrtioelva timmar hit igen. Visst jag älskar det här borta och har aldrig sett maken till vackrare omgivningar, men att ta sig hit är inte roligt och inte direkt det första jag vill göra igen. Vill helst se Australien också när jag ändå stökar omkring här nere så vi får se hur jag ska planera och få ihop allt.

Nu ska jag kolla på sagan om ringen och gosa och imorgon planerar jag att sova tills jag känner för att vakna (som att jag inte sovit tillräckligt dessa 48 timmar haha)

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar