Checklista

2014-09-15

1 month!!













Jo men tjenare du där bakom dator/mobil/ipadskärmen som valt att kika in här på min lilla blogg, hoppas livet är fint!

Mitt liv är fint, det är det underbaraste jag vet just nu! Haha nej men okej, idag så har jag och Lena haft playdate med Tamara och Adam och vi tog vårt pick och pack imorse och for till stranden här i närheten med lekplats och grejer, vid namn Lyal bay. Det är otroligt fint där och vi spenderade flera timmar tillsammans. Barnen lekte i lekparken, jag och Tamara snackade och sen i slutet gick vi och plockade snäckor längs strandkanten. Det var så himla awesome! Vi for hem och jag tvättade lite innan vi hämtade Marty, käkade afternoon tea hemma och sen bar det iväg på simning för lillgrabben. Det gick väldigt bra förutom att jag tappade bort mig när vi körde hem. Jag missade typ 4 svängar jag skulle gjort, orkar inte....

Men nu har jag slutat och är helt färdig, sov väldigt dåligt inatt så ska bara slappa ikväll. Har fått min första lilla solbränna här nere också haha, solen är verkligen äckligt stark! För övrigt så kommer kommande vecka vara helt underbar. Imorgon har jag ju dagen ledig och på kvällen ska jag och min värdmamma på Sound of Music musikalen!! Är så himla taggad, älskar filmen så det här kan ju inte bli bättre! På onsdag är det sen coffee group då ett gäng au pairer träffas och umgås och i helgen ska vi till Taupo YAAYY. Det ska bli så himla kul att äntligen få göra första roadtripen här! Och helgen kan man förklara med ett ord, adrenalin woho! Jag menar hela det här landet utstrålar adrenalin så jag är typ i himlen här, finns liksom inget bättre man kan göra än att få känna den där ilande illamående lyckliga känslan i magen när man gör nått helt galet!

Aja nej så det var en liten update om hur veckan kommer bli och idag har jag även varit borta i en månad. Den underbaraste tiden jag varit med om hittills och det kommer bara bli bättre, det vet jag av hela mitt hjärta. Är så glad att jag är här just nu och inte i Sverige, för valet vill jag inte ens uttrycka mig om, känner mig mest helt förskräckt och äcklad av allt jag läst och hört hur folk röstar, fyfan!

Ha det fint och ta hand om varandra, puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar