Checklista

2014-09-08

The Zoo

Okej så den här dagen vet jag inte ens hur jag ska beskriva den eftersom att den har varit underbar och samtidigt gått käpprätt åt helvette...

Men vi började iallafall dagen med att förbereda oss inför att gå på Wellington Zoo som inte alls ligger långt ifrån oss. Både Lena och jag var så taggade och planerade vilka djur vi ville se osv, huvudattraktionen för idag var dock den röda pandan! Sen åkte vi iväg och min gps ville inte hjälpa mig att hitta rätt alls, så jag hittade dit genom att lyssna på min lilla 4 åriga tjej ifrån baksätet. Helt otroligt hur bra minne den jäntan har alltså haha. Råkade dock ut för en liten olyckshändelse innan vi skulle parkera osv vilket har fått mig att må dåligt hela dagen, så jävla typiskt liksom...

Väl på Zoo:t iallafall så träffade vi alla andra Au pairer och program managers som var där och vi var en rätt stor skara. Det var så himla roligt att vara omgiven av så många härliga människor och tillslut gav vi oss alla iväg för att kolla på djuren. Dom hade mycket att se på zoot och det var otroligt vackert väder så dagen var underbar. Förutom när vi var påväg tillbaka till utgången och hade gått runt heela zoot och inser att Lena tappat sitt årskort hon haft runt halsen hela tiden. Den paniken var ju bara pricken över i:t så jag gick tillbaka en bit och letade men gav tillslut upp och gick till receptionen för att försöka åtgärda problemet, när de i kassan då berättar att vårt kort är upphittat och vi får tillbaka det. Så skönt att det finns sådana ärliga människor som kan vara så snälla att ta reda på sånt dom hittar!

Sen vid lunchtid åkte jag, Lena, Alice och Margot hem till oss och käkade lunch och efteråt så lekte tjejerna medan jag och Alice satt och kollade på en massa olika aktiviteter vi vill göra här! Tillslut så hämtade vi Marty från skolan och sen har jag bara varit helt färdig under eftermiddagen när jag försökt leka med barnen pga att så mycket hänt idag. Efter en stund så kunde jag inte stå ut med mig själv och mina tankar så jag tog mig ut på kvällspromenad till mitt favoritställe med utsikt över vattnet och lyssnade på musik och åt choklad. Otroligt välbehövligt efter denna jävla dag haha.

Som ni märker så har ju inte min otur eller klumpighet försvunnit när jag är här iallafall, utan snarare förvärrats vilket känns förjävligt. Känner mig verkligen sämst och allt som kunde gått fel idag har gjort det....

Aja nu ska jag hoppa i säng och försöka ta igen de timmars sömn jag inte fick inatt av någon konstig anledning. Hoppas alla ni där hemma har det bra, saknar er som vanligt!

Puss och kram <3

Det blev en "fota Lena för att hon är så söt istället för alla djuren" dag idag.
Viktigt att göra sig iordning

<3

My girl <3


Favoriten idag var den röda pandan













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar