Checklista

2014-09-10

Allt börjar falla på plats






Jaha och så var ännu en dag förbi här borta. Det är läskigt hur snabbt tiden går och veckorna bara flyger förbi. Imorgon efter jobbet har jag liksom helg igen... (inte för att jag klagar över helg hehe)

Idag har iallafall jag och Lena umgåtts hela dagen. Vi började morgonen med att dansa omkring till Frozen låtar i köket innan vi åkte på hennes gymnastik. När den var över och vi kom hem så väntade Tamara och Adam på oss för att ha playdate. Så det var bara att gå in i huset och låta barnen leka medan jag och Tamara kunde umgås och prata. Vi käkade lunch och hade en mysig dag, förutom att våra små troll hade knäck i lurarna och inte hade lust att lyssna ett x antal gånger under dagens gång. Vi har kommit in i en sådan period nu, så det är lite kämpigt men jag tycker att det går bra överlag ändå.

Sen åkte T och A hem så att jag och Lena kunde hämta Marty från skolan vid 3. Vi kom hem och fikade och har spelat monopol hela eftermiddagen. Jag förbannar mig själv för att jag lärde dom det spelet första helgen jag kom hit. För nu har vi spelat det VARJE dag som jag har bott här, ordet förändring finns liksom inte på världskartan när det gäller spel haha...

När jag slutade tog jag mig ännu en gång ut på en kvällspromenad så att jag kunde få friskluft, lugn och ro och få vara för mig själv. Mina promenader är guld värda, det är liksom som min egna lilla terapi där jag kan få filosofera om allt och inget. Kom fram till att jag verkligen kommit in i en vardag här nu. Saker börjar gå på rutin och jag bara gör utan att tänka. Otroligt skönt och jag kan verkligen uppriktigt säga att det här är hemma nu. Nya Zeeland, Wellington och den här familjen kommer föralltid att representera hemma. Så häftigt att faktiskt kunna säga och inse det, men ja så är det. Och jag älskar mig själv för att jag är här.

Jaha nähe nu ska jag sluta påbörja ytterligare en text som kommer bli en roman och börja kolla upp saker att slå ihjäl min tid på under helgen. Lite sagan om ringen tittande ska jag väl också försöka klämma in!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar