Checklista

2014-08-31

#jagskaintegåutanfördörrenutangps








Just nu sitter jag med Lemslip i handen, ett pulver som ska göra en frisk om man är förkyld osv för jag tror tyvärr att jag kanske har åkt på bihåleinflammation. Iallafall om man frågar google....... Så jag tackar mig själv för att jag stannade hemma igår och inte gjorde mig själv ännu sjukare, man får ju försöka tänka positivt!

Idag har jag alltså varit småhängig under dagen men jag och min värdpappa tog oss ut för att övningsköra med bilen iallafall. Det gick väldigt bra måste jag säga, förutom att jag råkade stöta i trottoaren en gång, men sånt händer ju ibland hehe. Men jag kan faktiskt erkänna att jag känner mig väldigt säker när jag kör för det är i princip som att köra hemma i Sverige förutom några enstaka regler så det känns väldigt skönt!

När vi kom hem vilade jag i mitt rum och familjen tog sig ut för att göra lite ärenden. Efter en stund bestämde jag mig för att jag ville ha friskluft och utforska lite häromkring så varför inte klättra uppför berget vi bor på sidan av tänkte jag. Så jag snörade på mig skorna och försökte hitta vägen som min värdmamma hade försökt beskriva för mig....... HAHAHHA säger jag bara för jag lyckades ju gå i motsatt riktning än vad hon hade berättat för mig och tog mig upp på en slingrig liten skitväg mellan massa hus och hamnar på fel ände av berget än vad jag skulle. Men jag kom iallafall rätt tillslut och kunde njuta av utsikten!
Påvägen ner sen så hittade jag vägen jag skulle ha tagit från början och den var ju en aning jättemycket lättare att ta sig fram på än den stig jag hittat, men men nu vet jag ju 2 vägar upp till Mt Victoria så det är ju bra, eller nått! Mindre positivt att jag bestämmer mig för att bestiga berg när jag är sjuk dock...

Resterande av dagen och kvällen har blivit spenderad i sängen för att min förkylning som sagt troligtvis är bihåleinflammation. Men choklad och Sagan om ringen gör allt lite bättre så jag ska försöka kurera mig med det och bara hoppas på att jag kan bli bättre snart!

Imorgon börjar min första arbetsvecka själv utan min värdmamma hemma så det ska bli väldigt kul, om det är fint väder tror jag att jag ska ta med mig Lena till stranden en bit härifrån, för man börjar verkligen känna hur det blir varmare här borta och början mot vår, vilket känns såå underbart!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar