Checklista

2014-08-20

NYA ZEELAND

JAG ÄR HÄÄR!

Helt sjukt att jag alltså just nu befinner mig på andra sidan jordklotet. Allt resande har gått bra men det har varit väldigt drygt och jobbigt. Bland annat har jag haft en kaskadspyende kille bredvid mig som dunkade huvudet mot min axel ett x antal gånger under resans gång för att han sov....
Men under flygresan har jag fått så mycket mat och dricka och man kunde välja mellan hundratals filmer och serier att kolla på så man har verkligen haft att göra. Att sen sova i Dubai helt själv var ju inte det roligaste jag gjort i mitt liv kan jag säga. Sov nästan ingenting och att sen hitta rätt gate och allting på den enorma flygplatsen var ett jobbigt projekt i sig det också. Men så länge man frågar typ 10 människor på vägen så kommer man alltid rätt tillslut.

När vi mellanlandade i Australien under den långa flygturen som tog ca 15h så träffade jag även på 2 danska tjejer som också är Au Pairer i Nya Zeeland med samma bolag och allt som mig, det var så skönt att vi kunde fortsätta resan tillsammans därifrån. Verkligen 2 väldigt trevliga tjejer så vi hade roligt och hjälpte varandra ända fram tills nu när vi är på hotellet i Auckland där vi ska ha vår förberedelsekurs. Alla andra Au Pairer som också ska gå den är tyskar och anlände redan igår, så vi tre droppade in sist av alla helt utmattade efter 2 dagars resande. Men vi fick bara en massa papper och fika och fick träffa alla innan vi gav oss av mot våra rum för att vila och duscha innan det är middag kl 7. Jag delar rum med en tysk tjej som heter Svea som är jättegullig så det är väldigt roligt. Alla här verkar verkligen super och man känner sig verkligen väl omhändertagen.

Sen kan vi ju tala om det faktumet att jag faktiskt sitter här i sängen på hotellet i Auckland på ANDRA SIDAN JORDKLOTET och att jag ska bo här i detta fina land i 1 år. Om jag har insett det än? Haha neej verkligen inte, jag tror inte jag kommer fatta förräns om en månad eller så. Men allting känns verkligen underbart och som i en dröm hittills. Jag har inte ångrat mig en sekund, även fast det kanske var lite känslosamt att se planet lyfta och lämna Sverige och veta att jag inte kommer leva mitt liv där hemma med alla jag älskar.

Men skit samma jag ska inte tänka på hemma för nu är jag här, jag mår bra och är överlycklig och jävligt trött så jag ska gå och duscha, äta och sen få mig en lång god natts sömn. Imorgon kommer vi ha "lektioner" hela dagen och sen utflykt i Auckland så det kommer bli en lång dag, därav att sömnen måste intas snarast!

Bamsekram från mig till alla er där hemma, önskar ni kunde vara här med mig och uppleva detta!

Hejdå på flygplatsen av min älskade familj!


Man hade ju verkligen att göra på resan med hundratals filmer osv!

Hotellrummet i Dubai

Utsikt från rummet

Det var ett gulligt litet hotell 10 min från flygplatsen

2 kommentarer:

  1. Kul att följa dig här gumman. Lycka till. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. VAD ROLIGT! Fortsätt att ta vara på alla spännande upplevelser, som du redan gjort. Kram från andra sidan klotet <3 <3

    SvaraRadera