Checklista

2014-08-25

Första jobbdagen


Hellu!

Idag var det en vecka sen jag flyttade, helt sjuk hur snabbt den veckan försvann...
Men idag hade jag iallafall min första jobbdag. Jag har fått ett x antal papper där det står vad jag ska göra om dagarna och så har alltså jag och min värdmamma gått igenom alla måndagsrutiner idag. Jag kommer jobba måndag till torsdag och mest ta hand om Lena eftersom att Marty går i skolan i veckorna. 

Allt har gått väldigt bra idag och jag tror att det svåraste är att hitta till alla ställen där barnen har sina träningar, för ja alla som känner mig vet ju om mitt äckligt dåliga lokalsinne som jag besitter och sen är det VÄNSTERTRAFIK på det också. Haha jag känner bara hjälp över hela bilsituationen men det ska nog gå bra efter ett tag...

För övrigt så är det rätt kallt här. Det är kallt utomhus för att det är vinter och blåser och det är kallt inomhus för att isolationen i alla hus är mycket sämre än hemma. Man går alltid omkring med tofflor eller tjocka strumpor på fötterna och en eller som idag 2 tjocktröjor för att inte frysa. På nätterna sover jag med tjockstrumpor, duntäcke och en svart tjock filt för att inte frysa haha. Men i slutet av september så går vi tydligen över till vår så det känns väldigt skönt att vi snart kan få varmare och ljusare tider, även fast vintern här inte är speciellt jobbig.

Min lilla hemlängtan som jag hade igår gick snabbt över när jag skypat med min älskade familj och nu känns allting väldigt bra. Sitter och äter Nya Zeeländskt godis i min säng och är så tacksam och otroligt glad över vilken fantastisk gullig och fin familj jag har hamnat i, som verkligen tar hand om mig och välkomnat mig med öppna armar. Dom kommer verkligen vara det bästa som jag kommer ta med mig från det här året, förutom alla vänner och upplevelser. 

Nu ska jag fortsätta vara tacksam, äta mina kakor, kolla serier och försöka få tag i min Emma så vi kan skypa!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar