Checklista

2014-08-27

Lek deluxe

Idag har vi gjort lite ärenden som att köpa kuddar och kaffebryggare osv innan Lena skulle åka på sin gymnastik som hon gör varje onsdag. Men idag var det dress up day så hon gick dit som en prinsessa och var bara allmänt jättegullig. Sen har dagen bestått av att underhålla henne, så vi har målat våra naglar, byggt pussel, lekt med playdough, lekt kurragömma och sen har barnen fått för sig att jag är det perfekta tåget som dom vill åka på hela tiden, så varje dag får dom rida på min rygg en runda för att få lite äventyr haha.

Nu på kvällningen har jag dock varit heelt slutkörd och nästan känt som att jag ska sjukna om då mina öron har fått lock för sig igen och jag känt mig varm, men det känns bättre nu efter en varmdusch och skype samtal med min älskade bror och emmsi. Så kul att få prata med lite annat folk än bara barnen haha. Jag undrar hur många gånger om dagen som jag springer omkring och ropar amazing och good girl här hemma, dvs att utvecklingen i ordförrådet inte direkt har blivit bättre sen jag kom haha!

Imorgon kommer min program manager hit för att ha ett första möte och se hur allting går osv och hon kommer sen komma en gång i månaden för att kolla till mig. Känns verkligen superbra att man har sånt otroligt stöd från organisationen jag åker med! Sen ska jag väl börja planera för vad jag ska göra i helgen. Är ledig fredag, lördag, söndag varje vecka så jag har långa helger att planera in saker på. Men ska nog utforska Wellington city på fredag för lite shopping, lördag kväll ska jag eventuellt ut med 2 andra au pairer som jag träffade på playgroupen i tisdags, men annars ser tiden helt tom ut så jag ska kolla upp några fina platser runt omkring där jag bor och eventuellt ta bilen dit i helgen och utforska.

Vi får se hur det blir, nu ska jag iallafall sova!
Puss och kram <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar