Checklista

2014-08-30

A good day

















Ljusshowen i hamnen





Såå idag blev en väldigt bra dag tillslut. Jag var på stan och utforskade och jag älskar city för det har allt, superbra shopping, hamn, massa saker att göra och är bara allmänt fint och mysigt som ni kan se på bilderna ovan. Jag köpte mig ett linne och en plånbok (för att jag tydligen inte lyckades få med mig en hemifrån) och så har jag fixat min telefon så att jag numera har ett nz nummer som jag kan ringa och smsa på + ett kontokort.

När jag kom hem från stan fick jag som sagt mitt lilla meltdown men nu är allt bra igen så ingen behöver oroa sig! På kvällen tog vi bussen in till city och mötte upp min värdpappa för att titta på en ljusshow som dom hade i hamnen, det var superfint och barnen var så himla fascinerade av alla lampor. Vi käkade mat där nere ifrån ett par matstånd och hade det väldigt trevligt och mysigt innan jag sa hejdå till familjen och mötte upp Alice och Anna för att dricka lite drinkar. Kvällen var otroligt rolig och utelivet här i nz verkar super! Bland annat var vi på en krog som är inspirerad från alice i underlandet så vi fick vår dricka i en tekanna och drack ur tekoppar så att det var som ett teparty haha, så sött. Det slutade med att vi käkade en våffla innan vi skiljdes åt och jag tog en taxi hem. Och ta det lugnt mamma och pappa att ta taxi hem till mig från stan kostar 9 dollar vilket är typ 45 spänn så det är inte mycket pengar alls okej ;)

Nu ska jag sova och imorgon får vi se vad som händer!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar