Checklista

2014-08-13

En vecka full av hejdå

Nu är det verkligen inte långt tid kvar tills jag åker!!

Förra veckan så slutade jag att jobba på Attendo och sa hejdå till alla mina fina arbetskompisar och gud så jag kommer sakna dom allihop, för att inte tala om gubbarna och tanterna man fått spendera så mycket tid med! Det har verkligen varit en otroligt speciell tid som jag haft på det jobbet, det har varit väldigt krävande men också så roligt och givande, bästa jobbet jag haft!

Dagen efter att jag slutat jobba så packade jag väskorna och åkte upp till min fina släkt i Vemdalen. Där spenderade jag några otroligt lugna och väl behövda dagar med att bara umgås, rida i skogen och ta hand om mig själv. Finns nog inget ställe jag tycker så mycket om att spendera tid på som där! Det är verkligen mitt andra lilla hem...

Jag kom hem därifrån idag och sitter nu och är otroligt trött samtidigt som jag stirrar på min enormt stora resväska som står mitt på golvet och gapar tom, den jäkeln ska vara fylld och igenstängd om 6 dagar! Alltså det känns lite som en omöjlighet att kunna fylla den där om jag ska vara ärlig, känns så konstigt att bara packa ihop allt liksom!

Resten av veckan kommer dessutom bara att bestå av massa matintag som kommer avlutas med en enorm mängd hejdåkramar vilket jag inte ser fram emot alls. Att jag känner så är ju dock inget som påverkar min känsla och vilja att genomföra min resa, för visst det kommer vara jobbigt att vara åtskild från mina fina vänner och min underbara familj och släkt, MEN JAG KOMMER JU HEM IGEN FÖR TUSAN! Jag och alla andra vet om det så oavsett hur jobbiga dessa dagar kommer vara så kommer jag aldrig i hela mitt liv ångra mig när jag väl står där med fötterna i mitt nya hemland på andra sidan jorden.

Här kommer lite bilder från älskade Vemdalen att titta på tills vi hörs igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar