Checklista

2014-08-26

VÄNSTERTRAFIK

Haha jajemensan ni läste rubriken rätt, jag har provat att köra på vänster sida idag, återkommer om det snart!

Så idag var både Marty och Lena borta under dagen för Lena går på dagis 2 dagar i veckan, så på tisdagar kommer jag ha egen tid under dagen. Vi släppte av dom båda och sen åkte vi till en playgroup som Au pair link anordnar varje tisdag, men eftersom att Lena var på kindy så åkte jag dit utan barn. Men det gick jättebra och var otroligt roligt för där träffade jag en massa andra au pairer, bland annat 2 stycken från min förberedelsekurs. Jag pratade en del med några vänner till min familjs gamla au pair och fick deras nummer så vi har redan planerat in playdates för att våra barn älskar att leka med varandra och brukar göra det i veckorna, så det är jättekul och alla var supergulliga!

När playgroupen var slut så frågade min värdmamma om jag då vågade köra oss hem igen och ja vafan varför inte tänkte jag, och sen satte vi oss i bilen och jag körde heela vägen hem, ungefär en 10 minuters bilresa (på motorvägen bland annat)! Och tro det eller ej men vi överlevde till 110%. Fick till och med en massa lovord osv från I för att det gick så himlans bra för att vara första gången i vänstertrafik haha. Måste säga att jag känner mig väldigt stolt, läskigaste biten i det här landet avklarad liksom!
Men medans jag var på playgroupen så var hon faktiskt och köpte en gps till mig som jag kan ha i bilen så att jag ska kunna ta mig fram eftersom att jag erkänt att jag är sämst på det, så nu kan ni vara lugna där hemma jag kommer förhoppningsvis inte tappa bort mig hahaha!

Sen på eftermiddagen har vi gjort lite hushållsysslor, hämtat barnen, varit till frissan med Marty och så har såklart jag och barnen lekt en massa. När jag slutade så tog jag mig ut på en promenad med musik i öronen och kameran i handen för att få lite ensamtid, och det var verkligen underbart. Det här landet, asså har ni inte varit här så skriv upp det på er bucketlist för det är helt otroliga omgivningar vart du än befinner dig. Marty har liksom havsutsikt från sin skola med en massa bergstoppar i barkunden, hur många ungar kan skryta med det?!?! Låter bilderna nedan tala för sig själva för det vara bara en helt otrolig vy som jag hade när jag gick, endast 10 min från vårt hus!

Saknar ihjäl mig efter er alla <3
Puss och kram!
















1 kommentar:

  1. Herre GUD vilka bilder!!! VYKORT! Ser ut att vara hög luft?? Som det är här en vacker höstdag.? Kram

    SvaraRadera