Checklista

2014-08-21

Orientation


Vårt hotellrum här i Auckland, skönaste sängen EVER!














Jag och Lea från Danmark

<3


Auckland



Skytower



Heej igen!

Tydligen så tycker mina föräldrar att jag uppdaterar dåligt här men till mitt försvar så är det 11h tidsskillnad och så har vi haft föreläsningar heela dagen sen kl halv 9 imorse till kl 3 på eftermiddagen och sen har vi varit och turistat i Auckland tills nu. Så det har verkligen inte funnits någon tid till att blogga.

Hur som helst, idag har vi gått igenom vad som är viktigt när vi tar hand om våra barn, våra kontrakt med familjerna, hur vi ska skriva learning stories om barnen varje månad. Sen kom det även en ifrån en trafikskola och pratade om hur vi ska köra på vänster sida i trafiken här. Och holy shit vad det var mycket och ta in och neej hehe det var inte så jättemycket som fastnade utan jag blev mer skrämd av bara tanken att ge mig ut på vägarna...
Men det ska väl gå bra så småningom (hoppas jag)

Sen kom det några från STA travel och pratade om olika saker som är väldigt värda att göra i detta land och då blev man bara ännu mer taggad på att få ge sig ut och se sig omkring runt om i landet. För det är så galet vackert här så man tappar andan.

Det fick vi smakprov på när vi gav oss ut på vår Auckland tour vid halv 4 i eftermiddags. Vi åkte till vulkanen Mt Eden där vi fick utsikt över hela Auckland och det var så JÄVLA GALET vackert att befinna sig där, vilket ni kan se på bilderna ovanför. Vi alla bara stog och gapade och vädret var helt perfekt. Temperaturen låg på ca 17 grader med sol och väldigt frisk vind och då är det vinter haha, jag klagar verkligen inte! Sen åkte vi vidare och käkade på en italiensk restaurang och kollade på lite andra fina sightseeingställen innan vi avslutade att åka till Skytower för att sen bege oss hem.

Nu är man så galet trött att jag praktiskt taget ser i kors när jag skriver det här så jag ska gå och lägga mig. Imorgon ska vi få first aid training och så var det något mer innan vi ska få flyga till våra familjer!!! Det kommer bli så jäkla kul och vi är flera som ska till flygplatsen tillsammans och jag och Svea som jag delar rum med kommer flyga tillsammans så det känns verkligen jätteskönt! Det kommer dessutom bara ta typ en timme att flyga dit så det känns också toppen.

Kramis från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar