Checklista

2014-08-24

Söndag

Idag har vädret varit molnigt och kallt ännu en gång vilket gör att det inte är sådär jätteroligt att göra saker utomhus för att det är kyligt och kallt. Men för att hitta på något och inte bara vara inne hela dagen så tog vi bilen och åkte upp på ett "berg" en bit ifrån vårt hus. Därifrån hade vi utsikt över hela Wellington och det var otroligt fint trots det dåliga vädret. Men vi stannade inte där länge för det var så otroligt kallt, utan vi gick tillbaks till bilen och åkte runt omkring så att jag kunde få se alla fina omgivningar. Vi stannade till på ett litet fik och drack kaffe medan barnen drack en varsin fluffy, vilket är skummad mjölk med lite chokladpulver ovanpå. Väldigt populärt tydligen haha.

Sen åkte vi hem och kröp ner i min säng för att ännu en gång kolla på Frozen och så busade vi en hel del innan det var dags för att träffa värdpappan som kom hem från sin konferens vid lunchtid. Det är otroligt roligt att hela familjen nu är samlad och han är precis som dom andra väldigt trevlig och snäll. Hela familjen är bara så underbar! Sen har vi ritat och spelat spel hela dagen för barnen vill hitta på saker konstant, vilket är väldigt roligt för då har man ju något att göra.

Denna helg har varit otroligt lugn för jag är helt slut som människa av alla nya intryck och det faktum att jag måste prata engelska konstant. Men man vänjer sig läskigt fort med språket och jag tycker redan att jag har förbättrat mitt tal enormt! 

Imorgon börjar min första riktiga arbetsvecka trots att min värdmamma kommer vara hemma hela veckan och hjälpa mig att komma in i alla rutiner och sådär. Det ska faktiskt bli väldigt skönt att liksom få sysselsätta sig och få in jobbrutiner och sen kunna lära sig att hitta på saker på sin fritid om kvällarna när jag inte jobbar. De senaste dagarna har jag ju bara varit med familjen för att lära känna alla, så man har inte riktigt fått in hela grejen med att kunna vara lite ifred på sitt rum som man kan vara hemma i Sverige. Men jag antar att jag får ha tålamod med allt sånt, vilket inte är min starkaste sida hehe. 

Nu är det kväll här och det är då jag tycker att det är lite extra jobbigt för att man är ensam och börjar sakna alla där hemma lite extra mycket, speciellt idag. Men när man är såhär långt borta och tillbringar mycket tid själv så inser man hur värdefullt allt och alla är som finns där hemma, så ta till er för ni är saknade och jag känner mig otroligt lyckligt lottad som har så många fantastiska människor i mitt liv! Massa kärlek till er alla <3

Puss och kram!

Utsikten över Wellington idag

Flygplatsens landningsbana har vatten på båda sidorna och är otroligt kort...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar