Checklista

2014-08-28

Första jobbveckan - check

Vädret idag var helt underbart när vi vaknade, sol och klarblå himmel för första gången sen jag kom till Nya Zeeland haha. Vi lämnade av Marty på skolan och sen spelade jag och Lena memory när vi kom hem tills min program manager kom på besök. Det gick jättebra och vi gick igenom en checklista angående hur jag har det här i NZ osv innan vi gick igenom huset så att allt är säkrat ifall det skulle bli jordbävning hehe.

Efter lunch fixade vi busskort till mig nere i vårt lilla shopping village och sen tog vi bussen till stan så att jag vet hur jag tar mig dit. Vi gick och kollade runt lite och ja jag tror att jag hamnat i himmelriket här borta, för wow vad mycket affärer det finns och centrum är otroligt fint och mysigt! På eftermiddagen så fick jag ta bilen och hämta Marty själv från skolan och det gick super, inga konstigheter att köra själv så jag kommer nog vara van med det inom kort. Sen har vi bara lekt och spelat spel till jag slutade för veckan och då tog jag mig ut på en kvällspromenad för att få lite egentid igen.

För ja jag jobbar ju som sagt bara måndag-torsdag så nu har jag klarat av min första jobbvecka här och har helg. Det har varit väldigt roligt att jobba måste jag säga och barnen här i familjen är så söta, artiga och väluppfostrade att dom gör mitt jobb löjligt lätt. Jag älskar att spendera tid med dom så det här kommer bli en otrolig tid tillsammans utan tvekan!

Kommande planer för helgen är att imorgon utforska centrum och shoppa lite, på kvällen ska familjen ta sig till stan och käka middag och kolla på nån ljus/fyrverkerishow som skulle äga rum och sen ska jag som planerna ser ut nu möta upp en svensk Au pair som heter Alice och ta nån drink någonstans. På lördag under dagen är inget planerat men på kvällen ska jag troligtvis ut med två Au pairer igen som jag träffade på playgroupen i tisdags, och sen på söndag så ska jag och min värdpappa ut och träna lite bilkörning så att jag känner mig helt säker!

Så jag kommer nog inte ha en tråkigt helg alls ser det ut som, vilket känns underbart för att om det är något jag tror är viktigt nu i början så är det att hitta på saker hela tiden så att man inte sitter ensam om kvällarna och börjar tänka alldeles för mycket, för då kommer hemlängtan...

Puss och kram till er där hemma! <3















1 kommentar:

  1. Bra där�� känns skönt att höra att allt är bra. Kram

    SvaraRadera