Checklista

2014-10-01

School holidays

Hejsan!
Som jag redan nämnt flera gånger så är det alltså school holidays den här veckan och nästa. Så jag har båda barnen hemma som sällskap om dagarna. Det betyder alltså dubbelt så mycket energi, ljud och aktiviteter haha men det har bara gjort att dagarna gått snabbt förbi. I måndags var vi på Te papa som är Wellingtons museum, i tisdags var det den stora lekparken i Botanical gardens som fick besök av oss och idag har vi varit på stranden i Lyall bay hela dagen och hängt. Förutom att vi varit på utflykter har vi även pysslat, hoppat i timtal på studsmattan, lekt kurragömma och spelat spel. Det måste ju hända något heela tiden i livet för dom små busarna!

Men vädret har varit underbart alla dagar och det har varit otroligt varmt, såå jäkla awesome och det här är bara vår än så länge, så jag klagar verkligen inte att jag får springa ute och leka hela dagarna under arbetstid samtidigt som man blir solbränd höhö!

Imorgon är sista arbetsdagen innan långhelg då familjen ska åka till Napier tills måndag men jag valde att stanna hemma för att kunna ladda batterierna efter denna hektiska vecka och för att få lite egentid. Ska bli väldigt skönt fast kommer säkert kännas otroligt tomt då man är otroligt van med att alltid ha människor och ljud omkring sig nuförtiden. Har inga speciella planer för helgen heller utan tänker ta det som det kommer!

Puss och kram <3

Bilderna nedan får visa våra underbara dagar istället för att jag ska förklara:

Te papa





Botanical gardens





Lyall bay


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar