Checklista

2014-10-06

Red rocks, fest och långhelg









Här är dom röda stenarna haha














Idag vid Wellington waterfront

Hataitai Park
Jag och Svea från i lördags
Halloj!
Min långhelg är nu slut och familjen har kommit tillbaka från sin lilla semester i Napier, så nu är huset fullt av barnens energi igen. Det betyder alltså att jag går tillbaka till vanliga jobbrutiner imorgon igen.

Men hur som helst så tänkte jag berätta lite om min helg. I torsdags åkte familjen iväg så på kvällen hade jag egentid och kollade på One tree hill och bara slappnade av. Om det är något man behöver så är det såna ensamstunder när man i vanliga fall har barn omkring sig! Sen på fredagen var jag inne i stan och shoppade, käkade och njöt. På kvällen skulle vi gått ut och druckit drinkar men jag har haft en stor blåsa i munnen (rolig info...) så det sved som satan bara jag åt eller drack något och då kändes det inte som en bra idé att gå ut så jag blev hemma.

Men i lördags så åkte jag, Svea, Svenja och Jana till Red rocks, och det är precis vad namnet förklarar, röda stora stenar efter strandkanten som man kan titta på. Det var ungefär en timmes promenad dit utefter vattnet så vi såg stenarna och även en säl, då dom brukar hålla till där. Det var otroligt härligt att gå där även fast vädret var grått och mulet. När vi gått klart hela rundan tog vi bilen hem till mig, köpte med oss fish and chips och kollade på Mamma mia. Otroligt mysigt och sen på kvällen gick vi ut och festade. Igår söndag så tog vi det lugnt och gjorde inget vettigt alls, jag skypade med saknade människor hemifrån och kvällen gick i vilandets tecken med powernap och sagan om ringen.

Idag har vädret varit underbart så jag var nere på stan vid 10 och gjorde lite ärenden. Det var otroligt skönt och när jag skulle åka hem så möter jag han som spelar Pippin i Sagan om ringen på gatan!!!!!! Det var helt sjukt jag bara stirrade på honom när han passerade mig och jag stog kvar i flera minuter efteråt för att jag var så starstrucked hahahaa, så töntig....

När jag kom hem var vår städerska och byggarbetare här och jag ville inte vara i vägen så jag gick ner till vårt lilla shopping village, köpte mig en kaffe och gick till parken för att lata mig i solen med musik i öronen. Det var såå skönt. Och ja när jag kom hem så möttes jag av familjen så nu är huset fullt igen. Vet inte vad jag ska göra resterande timmar av dagen, känner inte för någonting så vi får se. Vädret som nyss var soligt blev nyss superdåligt med grå himmel, regn och hagel så jag blir väl inne med min bok.

Ha det fint där hemma, puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar