Checklista

2014-10-24

Helgupdate

Hejsan!
Tänkte att jag kunde kika in här och skriva lite innan jag ska gå och lägga mig eftersom att jag kommer vara borta hela helgen!

Igår var jag och Lena hemma hela dagen då hon ville ha en Linnea och Lena dag, så det fick hon också. Vi gjorde trolldeg och utav den blev det en massa kakor och figurer. Det var så himla roligt att hålla på med (jag hade nog mest kul) och det blev så nostalgiskt då vi alltid höll på med det på mitt dagis tallkotten under våra pysseltimmar!! Bästa nånsin verkligen så jag njöt så mycket av att få göra det igen. Och medans "kakorna" varit i mikron och stelnade så dukade Lena upp till teparty i hennes sovrum och alla hennes gosedjur blev inbjudna såklart. Så vi hade största tepartyt där inne på golvet och vi hade även vårt morning tea där, otroligt mysigt måste jag säga, och hon verkade mer än nöjd när hon bjöd alla dockor på kakorna hon gjort.

Sen hoppade vi studsmatta och käkade lunch. På eftermiddagen målade vi kakorna i roliga färger och sen kom min värdmamma hem så jag fick sluta lite tidigare vilket alltså betydde att min långhelg blev ännu längre!

Idag har jag varit i stan med hanna och kollat i affärer och bara varit. Vädret var helt otroligt dålig med kallt och regn så det kändes som vinter, men sen blev det sol och blå himmel så det var irriterande men så typiskt Nya Zeeland. Runt 6 åkte jag hem och käkade och träffade min värdmammas pappa som är här och hälsar på. Sen har jag packat min väska inför vår roadtrip och nu sitter jag här, alldeles på tok försent då jag ska åka hemifrån kvart över 7 imorgon bitti, men äh jag kan sova i bilen istället hehe!

I helgen är det jag Hanna och Alice som kommer dra iväg så det kommer bli en svensk helg yaayy och den kommer se ut som följande:

Imorgon ska vi köra bil i ca 5h och sen har vi bokat HOBBITON kl 3!!!! Jag döör så mycket bara jag tänker på det och kan verkligen inte förstå att jag ska åka dit. Har varit min dröm så himla länge och det kommer bli så jäkla awesome. Lovar att skriva ett separat inlägg bara om det bara för att det kommer vara så episkt!! Gud har rysningar över hela kroppen bara jag tänker på det (tillsammans med sagan om ringen soundtrack i hörlurarna hehe)

Sen under vår helg så ska vi sova hos Alice värdmammas mamma, dvs värdmormor höhö, för hon bor i trakterna vi vill utforska. Så himla gulligt av henne att ta sig an oss, är oändligt tacksam att kunna spara in på lite slantar liksom! Och sen söndag har vi inget planerat men vi ska nog utforska runt om på kusten och är det fint väder kan det nog bli nån surflektion, skulle vara så kul. Sen på måndag har vi ungefär halva dagen att utforska innan vi behöver återvända hem till Wellington. Så kort och gott tror jag att vi kommer ha fantastiskt i helgen, jag och mina svenska pärlor.

Uppdaterar om hela vårt äventyr när vi är hemma igen, puss och kram <3

Teparty med lillan <3
Såhär såg jag ut idag, glad som vanligt över ledig fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar