Checklista

2014-10-12

Tiden flyger iväg som aldrig förr

Hejsan!
Här blir jag bara sämre och sämre på att skriva, men det är så svårt att hinna med allt, speciellt i veckorna då barnen är det enda fokuset och jag är helt utmattad om kvällarna efter en jobbdag! 

Men nu är iallafall school holidays över för den här gången. Förra veckan var vädret fantastiskt så vi spenderade våra dagar i lekparker i timtal ute i solen, hoppade studsmatta och gick på äventyr i skogen. Gäller att hitta på nya platser och saker att göra så man inte tröttnar, men nu börjar det tryta då vi har gjort nästan allt känns det som. Barnen är glada bara dom får leka och göra nått dock så det är ju positivt. Tror det mest är jag som vill ha lite omväxling.

Idag är det iallafall söndag och min helg har varit toppen. I fredags spenderade jag min tid på stan och på kvällen firade vi Sara och gick ut och käkade middag, var väldigt trevligt. Igår så var det en såndär toppendag med vädret igen så jag spenderade min dag med att utforska the botanical gardens och tog vår cable car som vi har här i Wellington upp dit. Kände att det verkligen var på tiden att göra det så jag bott här i 2 månader och inte utforskat det fullt ut än. Men det var underbart och så vackert, jag bara gick omkring, fotade och lyssnade på musik i solen. 

Sen tog jag mig ner till stan och mötte upp Alice och Hanna och käkade tidig middag. Tyvärr så fick jag dock en allergisk reaktion där och mina läppar svullnade upp som fan och jag såg ut som en anka, så vi skyndade oss hem till mig med taxi för att jag skulle få tag i min medicin. Men ta det lugnt, jag mår bra och reaktionen la sig efter några timmar. Så Hanna och Alice var här och vi umgicks och pratade och skrattade och hade det väldigt mysigt. Men jag stannade hemma på kvällen för att vila när tjejerna skulle åka iväg. Tror inte det är så bra att blanda min allergimedicin med alkohol hehe.

Idag har jag tagit sovmorgon, käkat mysfrukost med familjen och skrivit lite vykort som jag ska skicka hem. Fy vad tråkigt det var dock, nu vet jag varför jag inte gjort det på åratal haha, vad ska man liksom berätta. Sen har jag umgåtts med Hanna, Alice och Cornelia och gjort en liten hike i ett otroligt skogsparti, det var så himlans vackert och det var en dam som tipsade mig om detta igår när jag var i the gardens. Så dit kommer vi definitivt åka igen och utforska mer! Sen åkte vi hem till Hanna och fikade och umgicks, såna här dagar får en att älska livet alltså!

Nu ikväll ska jag bara chilla och skypa med familjen och jag ska verkligen försöka att förbättra mig på att uppdatera er om vad som händer här i mitt liv på andra sidan jorden, jag lovar haha!

Puss och kram <3

Här kommer lite bilder från botanical gardens:
Utsikten från cable caren när man kommer till the botanical gardens, helt fantastiskt!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar