Checklista

2014-10-22

Dagar med barnen



Finns inte ord för hur ont mitt hjärta gör utan mina fluffiga puppisar


Hejsan!

Igår hade jag ju som vanligt min tisdag utan barn. Och då tvättar jag, kollar på serier och äter haha. Så himla bra användning av min tid jag vet, men det är bara för bra för att sluta upp med haha. Sen hade jag barnen på eftermiddagen efter skolan och det var väl inte den bästa eftermiddagen vi haft tillsammans då vi alla var trötta och dom tjafsade mycket med varandra. Men man kan ju inte alltid ha det bra och vara på topp så när vi har såna stunder försöker jag bara tränga bort det och gå vidare, inte det lättaste alltid dock men det är ett måste. Och kvällen spenderade jag sen med att sjunga med till mina favoritavsnitt av Glee och bara slappa i min säng, som alla andra kvällar alltså!

Idag hade jag dock sovmorgon till kl 12 då Lena var på kalas. Det var ca bästa någonsin så jag sov till 10 och sen gick jag upp och hade långfrukost framför Gossip girl. Jag ÄLSKAR när jag kan göra så, bara dricka kaffe och njuta! Sen kom min värdmamma hem och lämnade av Lena till mig så hon kunde åka till jobbet. Så vi käkade lunch och hoppade studsmatta tills min programe manager kom för att ha sitt besök som hon gör varje månad. Vi pratade om hur allting är och lekte med playdough så det är alltid bra tidsfördriv. Jag känner dock att jag kanske inte riktigt behöver ha besök varje månad då jag har det så fruktansvärt bra i min familj och inte behöver extra stöd eller hjälp, men jag tycker att det är otroligt bra att dom har en person från Au Pair link som kollar till alla oss som jobbar runt om i landet, då väldigt många ju tyvärr har det dåligt i sina familjer eller bara mycket hemlängtan.

Hur som helst så hämtade vi upp Marty efter mötet och när vi kom hem så möttes jag av en helt underbar överraskning i brevlådan, nämligen ett brev ifrån min älskade moster! Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen, för hur bra jag än har det här borta så är det alltid något som saknas, nämligen alla er där hemma som jag älskar och saknar så mycket, mina fantastiska vänner och familj tro mig ni är i mina tankar varje dag och finns alltid i mitt hjärta! Så det gjorde min dag så himla bra och det kändes som att jag svävade på moln när vi åkte till Martys simning. Och under lektionen somnade Lena i mitt knä, det var såå sött så det gjorde ju dagen ännu bättre. Sen kom vi hem, spelade monopol och sen slutade jag för dagen. Nu har vi käkat middag och om en stund ska jag vara barnvakt till småttingarna då mina värdföräldrar ska på bio.

Och sen imorgon efter jobbet går jag på långhelg igen, vad händer med tiden egentligen?? Jag blir så fruktansvärt rädd när det går så fort, jag vill att allt ska stanna upp så att jag kan få vara här och nu föralltid...

Jaja ha de fint där hemma och ta hand om varandra i höstmörkret, puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar