Checklista

2014-10-17

Full rulle hella veckan

Heej igen!
Min vecka har som vanligt bestått av jobb, jobb och jobb. Det är verkligen det enda man orkar med och så fort arbetsdagen är slut dejtar jag sängen resten av kvällen haha!

I tisdags hade jag dock min dag utan barn igen då vi som sagt gått tillbaka till vanliga rutiner. Det var faktiskt otroligt skönt att bara springa omkring och lyssna på musik och tvätta och vika kläder i sin ensamhet, fast det var ju självklart tomt. Sen runt lunchtid så tog jag bilen för att åka iväg och fixa mitt IRD nummer för sjätte gången. Och för er som inte vet så är det ett nummer man behöver ha för att dom ska kunna fixa med att betala skatt osv. Och jag har blivit nekad till att få skicka iväg mina papper så många gånger för att folk hela tiden sagt olika till mig och jag inte haft kopior på allt osv. Samma sak hände i tisdags och jag var så arg att jag började gråta. Ingen på dom jävla postkontoren har velat hjälpa mig, så jag åkte hem, tog ännu mer kopior på mina papper och åkte tillbaka. Då fick jag äntligen tillslut hjälp av en kvinna där så nu är allt ivägskickat och så håller jag tummarna på att jag aldrig behöver tänka på det där igen. Har verkligen varit superjobbigt att hela tiden ha det hängande över sig, för det är ett måste att ha ett sånt nummer när man jobbar här med arbetsvisum.
Så ja det var en jobbig tisdag men sen kom barnen hem och gjorde mig glad igen.

I onsdags var det hektiskt och dagen gick i 100 knyck! Morgonen började med gymnastik för Lena, sen åkte vi och hade playdate med Tamara och Adam. Väldigt roligt och vi försöker ses ofta nu då Tamaras tid som au pair är över om bara några veckor. Ska bli väldigt tråkigt att säga hejdå till henne men så är ju livet som au pair. Många hejdå och många nya människor att lära känna jämt och ständigt! Efter playdaten åkte vi och hämtade Marty, hade afternoon tea och sen vart det iväg på simning för lillgrabben. Hah det var inte en lugn stund på hela dagen och vi alla var helt slut på kvällen. Lena somnade till och med i bilen hem ifrån vår playdate och det har inte hänt förut, så då kan ni tänka er vilket tempo vi hade!

Sen igår så hade vi playdate med Alice och Margot hemma hos dom. Tjejerna lekte jättebra med varandra och jag och Alice försökte planera vår nästa resa som blir nästa helg då vi har långhelg för att det är laborweekend. Jag har alltså ännu en gång ledigt torsdag kväll-måndag och det vill man ju verkligen ta vara på. Det är dock jättesvårt att få ihop allt då det finns så SJUKT mycket saker att göra och tiden och pengarna räcker liksom inte till. Måste börja inse det... Vi får helt enkelt se hur vår helg blir, allt är inte bestämt än men just nu lutar det åt hobbiton och att lära sig surfa haha.

Efter lunch åkte vi iallafall hem och lekte lite här hemma innan vi hämtade upp Marty. Och ja ungarnas humör gick totalt upp och ner igår. Dom hade humörsvängningar likt en tonåring och det gick verkligen inte att hänga med i svängarna. Hela situationen var bara så himla komisk då dom är 4 och 5 år men betedde sig som 10 år äldre. Sen i nästa sekund var dom ubergulliga och skulle gosa och pussas på kinden så nää vet inte vad som hände igår. Men vi hade kul resten av eftermiddagen tillsammans iallafall och när jag slutade gick jag ut på promenad då jag hade huvudvärk efter dagen.

Så haha till alla er tonårsföräldrar där ute och speciellt till mina egna vill jag verkligen säga förlåt för att våra temperament är som en bergochdalbana, jag ger er all credd för att ni försöker förstå och hjälpa oss tonåringar med våra tonårsproblem fast det då verkligen inte är en lätt uppgift haha!! Gud vad jag inte ser fram emot tonårsperioden i livet när jag en dag har egna barn, fyfan......

Sen gjorde jag iallafall iordning mig för sängen och firade att jag nu har helg med att kolla på gossip girl halva natten, precis så som det ska vara!

Idag är vädret skit och liknar vinter med regn, blåst och kallt. Så jag har tagit sovmorgon, käkat frukost och ska för en gång skull spendera min fredag hemma innan det är dags för att ta tåget till Paraparaumu där det vankas sleepover hos Svea då hennes värdföräldrar är bortresta över helgen. Ska bli jättemysigt så vi är ett par tjejer som åker dit och ska umgås tillsammans.

Det var lite uppdatering ifrån veckan och nu ska jag slappa, ha det fint där hemma!
Puss och kram <3

Lite bilder från veckan:





<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar