Checklista

2014-10-20

Sleepover, stan, minigolf och mys




Alla vi som hängde i söndags


Godaste maten från strandrestaurangen

Hejsaan!
Min måndag är ännu en gång över här på andra sidan jordklotet och det har varit en fin dag. Tänkte återkomma till att berätta om den till efter jag har berättat om min helg!

Så i fredags så tog jag det ju lugnt under dagen för vädret var skit helt enkelt. Och runt halv 5 tog jag tåget till Svea i Paraparaumu för att ett gäng skulle ha sleepover hos henne då hennes värdfamilj inte var hemma. Det tar ca 50 min att åka dit med tåg och utsikten är helt fantastiskt då det är utefter kusten så det var ganska nice. Och under kvällens gång var vi kanske 10 au pairer som hade väldigt trevligt tillsammans, åt pizza och all skitmat man kan tänka sig, kollade på film och skrattade en hel del. Jag kände några av tjejerna men några var även nya ansikten så det var väldigt kul.

Enda jag kan klaga på var att det bara var tyskar där, förutom jag och en annan tjej, så tyskarna började självklart prata tyska och några av dom höll sig till det hela kvällen, vilket är så fruktansvärt oförskämt. Så gör alltid alla tyskar här verkligen och vi har liksom som en policy att man ska prata engelska så fort det är andra nationaliteter med i sällskapen så att alla ska förstå varandra. Men nej nej folk är så jävla idiotiska så dom skiter i det. Jag hatar det så mycket och jag undrar hur många gånger vi har fått tagit den här kampen med språken nu, det blir bara värre och värre dessutom vilket bara är skit, usch vad jag hatar folk haha!

Sen på lördagen så vaknade vi upp av att Svenjas bil inte fungerade så vi försökte fixa det men det gick inge vidare, så vi gav upp, käkade frukost och sen skulle svenjas värdfamilj komma och hjälpa henne med bilen och jag och Svea ville in till stan, så vi skiljdes åt där och så for hon och jag in till stan och Svenja var kvar hos Svea. Vi mötte upp en av tjejerna som varit med oss kvällen innan och gick sen runt i stan och kollade och käkade lunch, väldigt mysigt verkligen och sen på kvällen var jag barnvakt då mina värdföräldrar var på opera.

I söndags så tog jag sovmorgon och runt 1 åkte jag och några au pairer och spelade minigolf på en väldigt cool bana. Det var otroligt roligt och efter det åkte vi till Lyall bay och käkade sen lunch/tidig middag tillsammans. Efter att vi sen tagit en promenad på stranden tillsammans så skiljdes vi åt och jag och Hanna åkte hem till mig för att kolla på film och äta choklad. Senare på kvällen skypade jag även med min familj så det var en otroligt lyckad dag, så himla mysig!! Helgen allt som allt var ju grym också!

Sen idag har jag och Lena haft playdate med Tamara, Adam, Alice och Margot på Tinytown vilket betyder att ungarna leker i timtal och vi kan sitta och pladdra med varandra. Sen har vi hämtat upp Marty och varit på tennislektion. Så dagen har gått ruskigt fort och nu sitter jag här i sängen och har käkat middag och är helt färdig.

Håller dock på att planera inför helgens roadtrip då vi har långhelg igen vilket vi självklart uttnyttjar och jag har precis bokat boende till oss så jag tror det kommer bli awesome. Berättar om våra planer senare i veckan dock när vi har bestämt allt!

Hörs snart igen, puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar