Checklista

2014-06-11

Första familjen

Det har hänt!!

Härom natten så hörde min första familj av sig. Kan inte förstå det, så började gråta en skvätt över att de faktiskt var intresserade av mig! Det är en familj som bor i huvudstaden Wellington med två barn. Allt som de skrivit lät hur bra som helst och de har haft au pairer tidigare, så jag är väldigt intresserad av dom! Har därför mailat med mamman i familjen och väntar på svar angående skypedatum.

Nu känns det VERKLIGEN på riktigt, jag har kontakt med en familj på andra sidan jordklotet liksom. Får en glädje/skräck/sorg klump i magen bara jag tänker på det. Trodde inte att det här skulle ske men jag är ju faktiskt mitt uppe i att söka efter den familj som jag kommer att leva med i ett år från och med i höst. Känner bara hjälp vad har jag gett mig in på just nu, men vafan det är nog bra att vara lite rädd. Om jag inte kastar mig ut i världen och åker nu så kommer jag ju aldrig göra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar