Checklista

2014-06-23

FAMILJ

Okej det gick jävligt fort det här, men ja som rubriken lyder så har jag nu fått min VÄRDFAMILJ!

Det är ca sjukaste någonsin och jag höll på att tappa hakan när jag fick mail inatt, endast några timmar efter skypedaten med familjen. Att sen få läsa att dom undrar om jag vill dela ett år tillsammans med dom för att dom tyckte om mig så mycket kändes helt ofattbart.

Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera, må eller förstå vad som har hänt det senaste dygnet, men någonting måste jag gjort rätt, för nu har jag en familj på andra sidan jordklotet som jag kommer att få bo hos och dela ett liv med i ett år.

Ja det är första familjen jag pratat med och visst det finns 22 andra som också söker au pair i perioden då jag vill åka. Men när jag pratade med föräldrarna i min nyblivande familj så bara kände jag att det var så jävla rätt. Vi hade så himla lätt för att kommunicera med varandra, jag kände mig så otroligt lugn och trygg och på sättet dom var och beskrev hur deras liv är och hur de är som människor så vet jag att vi kommer få ett fantastiskt år tillsammans. Jag kände verkligen hur vi klickade under vårt samtal och när vi avslutat det så bara visste jag och kände i hela kroppen att det är dom jag vill ha.

Och att nu ha fått reda på att dom känner likadant för mig är bara så knäppt, jag kan inte förklara mina känslor med ord ens, så bra känns det. Nu ska vi bara klura ut ett bra datum då jag kan komma till dom för att börja mitt år och jag har en känsla av att det kommer bli tidigare än vad jag tänkt mig, men så som det känns nu så har jag nog ingenting emot det.

Kan fortfarande inte förstå vad som hänt och jag kommer nog inte kunna smälta det här på ett bra tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar