Checklista

2014-06-27

18 augusti

Helt sjukt att jag nu kan skriva ut det och har allting klart men ja nu är datum och allting bestämt. Så kl 13.55 den 18 augusti lyfter planet från Arlanda och så kommer jag att flytta till Nya Zeeland för att bo hos en familj i Wellington i 1 år!!!!!!!!!

Påvägen under min resa kommer jag dessutom att spendera en natt på hotell i Dubai, det känns rätt nice, slipper liksom byta flyg så mycket så det känns superskönt + att jag då kommer vara lite mer utvilad än om jag skulle varit på resande fot konstant i över 30 timmar. Sen är det en förberedelsekurs i Auckland på 2 dagar som vi också spenderar på hotell innan vi får komma till våra nya hem.

Hur som helst så har jag nu iallafall betalat kursavgiften till STS på 21 900 kr som då täcker allting som jag kan tänkas behöva för att ta mig till, leva och hem från mitt äventyr. Sen har jag ansökt visum som gick på runt 1000 kr och anmält mig till en tour i Auckland som är under förberedelsekursen. Så ja det har gått åt j.ä.v.l.i.g.t mycket pengar idag, men med tanke på vad det är jag kommer få göra för den summan så är varenda krona så jävla värt det! Det enda jag ska göra nu är att vänta på visumdokumentet och ansöka om internationellt körkort, sen är allting, precis allting klart!!

Vet liksom inte riktigt hur jag ska uttycka mig i ord över allt det här mer än att jag nog aldrig varit så taggad, nervös, lycklig, förvirrad och full av känslor. När jag hör mig själv och andra prata om att jag ska åka iväg så känns det som att det handlar om någon annan som ska lämna, inte jag själv. För det är så stort för lilla mig att jag inte kan greppa det riktigt alltså. Det känns bara så jävla sinnesjukt och fruktansvärt galet att jag tror att hela min kropp lever i förnekelse och kommer fortsätta göra det fram till några dagar innan resan börjar.

Nu finns det fan ingen återvändo på det här....

Känner typ den här lyckan gånger 1000


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar