Checklista

2014-12-10

Ett stycke decemberupdate

Bilder från senaste veckorna:









Tjeenaa, tänkte att de väl var på tiden att kolla in här!

Skriver från ett regnigt welly där det borde vara sommar fast det är kallt som stryk samtidigt som jag kollar på musikhjälpen, väldigt blandade känslor om denna kiwisommar alltså hehe..

Men december månad är här och jag kan inte förstå vad som händer!! Sen första dagen jag kom hit så har jag tänkt på december månad och hur det kommer bli att fira jul utan familj och vänner hemma i Västerås. Och nu är tiden här och jag måste ta itu med känslorna jag faktiskt varit rädd för. Men än så länge har allt gått bra, kan ju inte säga att jag har det minsta julkänsla i kroppen, men känslorna över att vara här över jul är ändå i schack och jag tror att jag kommer komma undan med ett leende på läpparna, vilket jag inte trodde skulle vara fallet. Och det är verkligen tack vare min fantastiska värdfamilj och fina ungar som jag har privilegiet att få bo hos. För dom har fått mig att verkligen känna mig hemma i deras familj och hus och i dagsläget kan jag inte tänka mig en annan verklighet och vardag än den som jag lever i.

Hur som helst så har det väl inte hänt så jättemycket nytt i livet sen förra gången jag skrev. Jag, Hanna, Alice och en fransk tjej som vi fått med oss har planerat och bokat upp vad vi ska göra på vår semester under jul mellan den 26 december till 4 januari! Det kommer bli superkul att få komma iväg och vår rutt känns toppen. Vi kommer bila till Auckland-Bay of Island-Coromandel-Rotorua och sen tillbaks till Wellington. Så för den som tagit upp google maps och kollat upp ställena så är det alltså toppen av nordön vi kommer att utforska, områden som man inte direkt kan ta bara över en weekendtrip.

Sen har jag och Svea bokat biljetter till ingen mindre än Demi Lovato i april och det är jag i extas över. Har velat se den kvinnan hur länge som helst och nu är det dags att få uppleva henne på scen vilket känns underbart, så det ser jag fram emot mer än nånsin!!

Och annars så har jag självklart umgåtts med barnen och Holly när jag jobbat och på helgerna har jag varit med vänner. I lördags var vi bland annat och hade bonfire på stranden med en massa au pairer och sen åkte vi hem till vår programe manager Diane för att kolla film så det var en rolig kväll. Man gör så mycket roliga saker med så många människor här och det är verkligen underbart. Det är upplevelser som man verkligen inte är van vid så jag bara njuter av allt jag får uppleva!

I övrigt så kan jag fortfarande inte riktigt förstå att jag befinner mig på precis andra sidan jorden i Nya Zeeland och att jag bor här. Haha jag vet det kanske låter konstigt att jag är trög nog att inte ha tagit in det efter 4 månader men jo det känns forfarande otroligt knäppt.  Men det är så sjukt att jag kunnat uppfylla den här drömmen för mig själv och jag är SÅ JÄVLA GLAD att jag gjort det här för mig själv. Nej jag kommer aldrig att sluta säga det för det är så himla sant.

För ett år sen så gick jag i skolan och stressade sönder mig inför att få julbalen klar samtidigt som det var rep till sceniska. Och idag sitter jag här, isolerad på en ö med en galen hund runt fötterna i mitt absoluta drömland. Själva känslan jag känner över detta faktum går inte att beskriva och om det är nått jag aldrig kommer att sluta göra så är det att uppfylla mina drömmar. Jag har haft privilegiet att få pricka av en av de största drömmarna jag har haft, så nu känner jag att jag bara ska fortsätta för att kunna leva med detta lyckorus så länge jag bara kan. Det är jag verkligen skyldig mig själv och alla andra som inte har samma möjligheter.

Haha okeeej nu vet jag att jag ska sluta babbla och återgå till livet dvs fortsätta vara klistrad framför Musikhjälpen och äta lunch!

Ha det bra fina fina ni, puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar