Checklista

2014-11-27

100 dagar

Tjoho!
Livet rullar vidare och går fortare förbi än jag vill! Idag har jag varit i Nya Zeeland i 100 dagar och har snart gjort 1/3 av mitt år, HUR KAN DET ENS VARA MÖJLIGT?!?

Jag har aldrig varit med om att jobbveckor går så fort förbi som dom gör nu, snart är det liksom jul och semester och sen är vi inne på nästa år och sen kommer jag vara hemma typ. Hjälp vad deprimerande tanke fast ändå underbar haha, så weird situation jag lever i!

Iallafall så är det Holly vår nya familjemedlem aka brun labradorvalp som jag spenderar mest tid med numera. Jag har henne medans barnen är på dagis och skola och det är så jävla mycket jobb så jag vet inte vad. Hade totalt glömt bort hur mycket det är att göra med valpar...
Hon hoppar och biter på allt och kissar och bajsar inne i köket, wohoo liksom, eller inte! Men jag måste säga att det börjar bli bättre och hon är en av de goaste hundarna jag stött på, så att hon har sitt fuffens för sig gör mig inget, det känns bara bra att hjälpa till så gott jag kan!

Under helgerna så har jag umgåtts med vänner och bara varit, jag älskar alla jag får spendera min tid med och denna älskade stad! Wellington är the love of my life och oj vad jag önskar att jag alltid kunde få bo här! Jag tänker alltid minst en gång per dag hur jävla lycklig och tacksam jag är över att få vara här och att jag har möjligheten att göra det här för mig själv. Det är sjukt vad det är nyttigt att komma hemifrån och bara få ta hand om sig själv utan en massa annat strunt!

I skrivandes stund väntar jag dock på att min tvätt ska torka samtidigt som jag käkar lunch. Det är nybäddat i sängen, jag har barnen att hand om i ca 3h i eftermiddag och sen går jag ännu en gång på helg. Ikväll väntas coffeegroup och helgen är öppen för alla förslag. Haha gud vad jag bara vill skratta åt att man kan ha det såhär bra och bekymmersfritt men ja, såhär ser mitt liv ut just nu.

Ååh just det höll även på att glömma att säga att det nu är klart att MIN FAMILJ KOMMER HIT TILL MIG I MARS!! Är så jävla glad över det och att jag får visa dom mitt älskade Nya Zeeland så det kommer bli grymt. Haha hela familjen här är så exalterade, speciellt barnen så jag tror att vi kommer ha det såå bra tillsammans! Kan inte vänta, typ bara 4 månader kvar wiieee!! <3

Nej nu måste Holly ut på gården, ha det fint allesammans och ta hand om varandra!
Puss och kram <3

Lite bilder på Holly och barnen från senaste veckorna:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar